Diensten - Stadsarchief Delft

Diensten

Stadsarchief Delft helpt u graag bij uw onderzoek. Wij leveren een aantal diensten die dit onderzoek kunnen ondersteunen.

Persoonskaarten

Wat is een persoonskaart?

Op de persoonskaart werden de gegevens van één persoon bijgehouden in het kader van de bevolkingsregistratie. De Delftse persoonskaarten bevatten gegevens vanaf 1938 tot 1995. Bij de invoering van de persoonskaarten is voor iedere Delftse inwoner een kaart opgesteld. Wanneer iemand verhuisde naar een andere gemeente, verhuisde de persoonskaart mee.

Op de persoonskaarten staan gegevens zoals de familienaam en voornamen, geboortedatum en -plaats, namen van de ouders, huwelijksgegevens, beroep, religie en woonadressen. Op de kaart van het gezinshoofd staan op de achterkant ook de gegevens van de inwonende kinderen.

 Persoonskaart opvragen

U kunt gratis een kopie van uw eigen persoonskaart opvragen in de studiezaal van het Stadsarchief. U heeft hiervoor een geldig identiteitsbewijs nodig, dat u toont aan de balie.

U kunt daarnaast via stadsarchief@delft.nl kosteloos een scan van een Delftse persoonskaart aanvragen. Wij leveren maximaal 10 persoonskaarten per aanvrager per jaar.

Wij leveren alleen persoonskaarten die behoren tot personen die méér dan drie maanden geleden zijn overleden, van levende personen verstrekken wij geen informatie.

Om een persoonskaart aan te vragen hebben wij enkele gegevens nodig:

  • De voor- en achternaam
  • Datum van geboorte en overlijden
  • Een bewijs van overlijden, zoals een overlijdenskaart, -advertentie of een akte van overlijden of officieel gemeentedocument, tenzij iemand meer dan 110 jaar geleden is geboren.

Hebben uw voorouders niet in Delft gewoond? Dan kunt u een uittreksel aanvragen bij het Centrum voor Familiegeschiedenis (CBG).

Disclaimer

  • De aangeleverde documenten kunnen onvolledig zijn, en bevatten alleen gegevens die actueel zijn voor de periode woonachtig in Delft. Aan de verstrekte documenten kunnen geen rechten worden ontleend.
  • Enkele velden worden afgedekt omdat deze mogelijk informatie betreffen die door AVG of Burgerlijk Wetboek, art. 17a, lid 2 wordt beschermd. Dit betekent niet dat in deze velden informatie aanwezig is. Bijvoorbeeld informatie over huwelijkspartner(s) en/of kinderen.

Tarieven 2025

Veelal bestaat er de mogelijkheid een scan via de website te downloaden of op de studiezaal zelf een foto te maken van het materiaal met eigen apparatuur. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Daarnaast kunt u zelf gratis gebruik maken van onze boekenscanner, hiermee maakt u hoge kwaliteit foto’s van materiaal tot A3 formaat. Hiervoor is een (eigen) USB-stick noodzakelijk. Het is ook mogelijk deze aan te schaffen in de studiezaal, de kosten hiervoor zijn € 5,-. 

Reproducties
Fotokopie/computerprint A3/A4 zwart/wit              € 1,00
Fotokopie/computerprint A3/A4 kleur                      € 2,00
Gegevensdrager (USB stick 8Gb)                               € 5,00

Scans
Vervaardigen van digitale reproducties op 300 dpi, mits de toestand van de bescheiden dit toelaat, tot maximaal A3 formaat (Andere formaten prijs op aanvraag).
Instellingskosten per inventarisnummer:                € 6,50
Vervolgens kosten per scan:                                        € 0,50

Onderzoek
Inlichtingen waar onderzoek voor noodzakelijk is door een archiefmedewerker, per kwartier met een minimum van een half uur.
Onderzoekskosten:                                                       € 28,91 per 15 min. (vanaf € 57,82)
Verzend- en administratiekosten:                                           € 5,50 

Als u geïnteresseerd bent in een betaald onderzoek dan kunt u contact opnemen met: stadsarchief@delft.nl. 

Alle genoemde bedragen zijn inclusief BTW. Let op: U kunt bij Stadsarchief Delft alleen met PIN betalen. 

Inloggen